Hogyan szabd személyre leveleidet? 14 trükk, ami működik!

Szerző: | 2022. jan 30 | 0 hozzászólás

Vállalkozóként, cégtulajdonosként vagy marketingesként tudod, hogy az e-mail marketing egy rendkívül hatékony eszköz.

Lehet, hogy bizonyos mértékig már bevezetted az e-mailek személyre szabását, például az ügyfeleid nevén szólításával, de ezt tovább is lehet fokozni!

Mielőtt rátérnénk a 14 személyre szabási technikára, nézzük meg, hogy a személyre szabás egyáltalán működik-e?

A HubSpot kutatási jelentése azt mutatja, hogy az e-kereskedelemben, kiskereskedelemben, valamint fogyasztási cikkeket forgalmazó cégeknél és szolgáltató cégeknél nagyjából 20% az az arány, akik személyre szabják valamilyen demográfiai adat alapján az e-mailjeiket.

Az e-mailek személyre szabása vagy az e-mailek tartalmának személyre szabása a címzett neve, érdeklődési köre, tartózkodási helye és egyéb adatai alapján növelheti az eladásokat.

Az e-mailek személyre szabása számos egyéb előnnyel is jár, mint például:

  • megnövekedett megnyitási és átkattintási arány
  • kevesebb leiratkozó
  • magasabb ügyfél-elégedettség.
  • lehetőség az ügyfelek újbóli bevonására

Ezenkívül a fogyasztók 72%-a azt mondja, hogy csak a személyre szabott üzenetek érdeklik, és a legtöbb vásárló azt várja a márkáktól, hogy megértsék egyedi igényeit.

Az e-mailek személyre szabása könnyen megvalósítható, ha rendelkezésünkre állnak bizonyos adatok, információk. Személyre szabás esetén például a következőket teheted:

  • csak akkor küldj ajánlatot, ha a címzett nemrég vett egy terméket
  • módosíts a megfogalmazásodon, ha más-más célcsoport veszi bizonyos termékeidet (idősek vs. fiatalok >> más nyelvezet!)
  • nyelvezet és képek személyre szabása

Ahogy a marketing minden más területén, úgy az e-mailek személyre szabásánál is vannak korlátok. Előfordulhat, hogy egyes technikák, mint például az ügyfelek ajánlásai nem mindenkinél működnek.

Az is előfordulhat, hogy túlságosan is személyre szabod a levelet, és az olvasódnak az úgy már túl ismerősen hangzik, ami őszintén szólva megijesztheti az embereket.

Most már képet kaptál az e-mailek személyre szabásáról és előnyeiről, térjünk át 15 működő technikára!

1. Gyűjtsd a megfelelő adatokat

Ha nem a megfelelő típusú információkat gyűjtüd össze, akkor nem lesz jó kiindulópontod ahhoz, hogy személyre szabd leveleidet. Ez eddig elég egyszerűen hangzik, de felmerülhet benned a kérdés, hogy hol is kezd el? Ha van űrlap az oldaladon, akkor ott! Ha nincs, akkor legyen űrlapod. Amikor a látogatók feliratkoznak az e-mail listádra, a szokásos e-mail címen vagy néven túl további információkat is kérhetsz – vigyázz, ne vidd túlzásba, mert túl sok adatot sem szeretnek az emberek megadni!

Milyen infókat is kérhetsz még tőlük:

  • város, ahol lakik/tartózkodik
  • születésnap
  • érdeklődési körök
  • mi a foglalkozása

Bármilyen információt is kérsz, az legyen rövid és nem túl tolakodó! Használj bővítményeket az oldaladon, hogy még több adatot tudj gyűjteni. Ilyen például a MailChimp, ahova rögtön integrálhatod is megkapott adatokat és már szegmentálhatod is a feliratkozóidat.

Miután elkezdted gyűjteni a megfelelő típusú adatokat, személyre szabhatod a tárgysorodat.

2. Használj személyre szabott tárgyat

A tárgysorok mindig is fontosak voltak az e-mail marketing világában, de a legjobb eredmény érdekében konkrétnak kell lenned.

Futtathatsz teszteket is, hogy megtaláld a leghatékonyabb térgysorokat. A teszteléssel módosíthatod a tárgymező tartalmát az összes olyan adat alapján, amiket a feliratkozóidról gyűjtöttél, példul, hogy mit szeretne, mi érdekli őt, milyen korosztályba tartozik, mi a tartózkodási helye stb.

A megnyitási arányok és a konverziós arányok innentől csak nőhetnek.

3. Viselkedés által kiváltott levelek alkalmazása

A viselkedés által kiváltott e-mailek automatikus reakciók arra, hogy az ügyfeleid hogyan lépnek kapcsolatba termékeiddel vagy szolgáltatásoddal. Ez az e-mail marketing jövője, és az automatikusan aktivált e-mailek jó megnyitási aránnyal rendelkeznek.

Az ilyen típusú e-mailek lehetővé teszik, hogy személyre szabott kapcsolatot létesíts a feliratkozóiddal. A viselkedés által kiváltott e-mailek lehetővé teszik, hogy anélkül kommunikálj az olvasóiddal, hogy ezen gondolkodnod kellene, segít konvertálni az olvasókat, és még meg is hosszabbíthatja azt az időt, amit egy vásárlód veled tölt.

Lehet, hogy nem mindig veszed észre, de te is kapsz ilyen típusú e-maileket! Amikor valakitől olyan levelet kapsz, hogy egy ideje nem jelentkeztél be, vagy nem vásároltál náluk, akkor ők pontosan ezt a típusú levelet használják. Ezenkívül egyébként számos okból küldhetsz viselkedés által kiváltott e-maileket, például a feliratkozóid üdvözlésére, újbóli elköteleződés kiváltására, további termékek vagy szolgáltatások értékesítésére.

4. Címkézd a feliratkozóidat

A feliratkozók címkézésével személyes CTA-kat küldhet a leveleid tartalmában.

Ezzel a technikával megcímkézheted a feliratkozóidat választásaik alapján, például, hogy felkeresik a webhely egy adott oldalát, vagy rákattintanak-e egy linkre. Ezzel a módszerrel rengeteg időt takaríthatsz meg, mivel egyetlen e-mailben szegmentálhatod az összes munkafolyamatodat.

A legtöbb hírlevélküldő rendszer tudja ezt a funkciót. Ha még nem ismered, nézz körbe az oldalukon, biztosan találsz leírást hozzá, hogy náluk hogyan kell alkalmazni.

5. Megfelelő kérdéseket tegyél fel

A közönséged szegmentálásának egyszerű módja, ha kérdéseket teszel fel nekik. Ez egy meglehetősen egyszerű megközelítés, de a megfelelő kérdést kell feltenni. Például kérdezd meg a feliratkozóidat, hogy:

  • mi volt az, ami a weboldaladra hozta őket? – keresés alapján találtak rád, vagy valaki ajánlott téged?
  • miért kezdték el használni a termékedet,  szolgáltatásodat?
  • miben van leginkább szükségük segítségre? 

Ezek a kérdések segíthetnek abban, hogy gyorsan kiderítsd, mit csinálsz jól (vagy rosszul). De ne legyél túl általános! Ahhoz, hogy kitűnj, használj érzelmeket, hangulatjeleket, humort és akár ajándékokat is ajánlhatsz feliratkozóidnak. Alternatív megoldásként kérd ki a véleményüket. Az emberek szeretik azt érezni, hogy értékeled a gondolataikat.

6. Legyen „ajánlás” része a levelednek

Kezdd el e-mailjeidet személyre szabni azzal, hogy több vásárlást vagy alternatívát javasolsz az olvasódnak az alapján, hogy korábban hogyan viselkedett (pl. mit vásárolt, vagy milyen terméket tett a kosarába, milyen aloldalaidat nézte meg stb.). Sokan használják a „mások ezeket nézték meg” vagy „mások ezeket vásárolták még” és hasonló eladásösztönzőket, például a Netflix is hasonló megközelítést alkalmaz arra, hogy egy másik film megtekintésére ösztönözze az ügyfeleit. Ez azért működik, mert az olvasók gyakran értékelik az „ajánlásokat”, ha tetszettek a hasonló korábbi vásárlások is.

Ahelyett, hogy egyetlen promócióval próbálnád elérni az összes olvasódat, csak küldj azoknak levelet, akik érdeklődést mutattak egy adott téma iránt. Ezt bármelyik iparágban megteheted, hogy kapcsolódó termékeket és szolgáltatásokat javasolsz. Esetleg kínálj kedvezményt az eladások ösztönzésére.

7. Használj érkezési (landing) oldalt

Igen, az e-mailek személyre szabása növelheti a hírleveleid megnyitási arányát. A végső cél azonban az, hogy az olvasókat vásárlókká konvertáld. Ennek eléréséhez szükséged lesz landing oldalra, ahol a leveled témájához illeszkedő tartalom fogadja az olvasódat.

Képzeld el, ha például az Amazon ajánló e-maileket küldene a tényleges termékekre mutató hivatkozások nélkül. Értelmetlennek tűnik, nem? Éppen ezért a lehető legtöbb e-mailben szerepeltetnie kell a releváns céloldalakat. Gondoskodni kell arról is, hogy a céloldal a megcélzott ügyfelekhez és azok jelenlegi vásárlási életciklusban betöltött szakaszához kapcsolódik.

8. Némileg sürgesd az olvasóidat

Rengeteg eszköz létezik, amelyek segítenek a dátumok és időpontok beépítésében az e-mailekben, hogy mondjuk visszaszámlálót tudj alkalmazni. A sürgetés a tökéletes megközelítés az elkötelezettség ösztönzésére, mivel a korlátozott idejű ajánlatok az emberek cselekvésre ösztönzésére összpontosítanak.

A sürgősség érzésének megteremtésével növelhető a fizetett ajánlatok konverziója. Csak ne hagyd, hogy vásárlóid elfelejtsék, vagy habozzanak a rendeléssel. Ezért olyan hatékony az egyéni határidő létrehozása.

9. Alakíts ki ügyfél perszónákat

Az ügyfél perszóna (angolul buyer persona) az ideális vásárlódat képviseli. A cégek ezek segítségével azonosítják tökéletes vásárlóik, ügyfeleik jellemzőit és szokásos viselkedésüket. Minél pontosabb ezen személyek meghatározása, annál jobban meg tudod érteni, kik is az ügyfeleid, és mire van szükségük. Végső soron ez teszi lehetővé vállalkozásod fejlesztését és az e-mailek személyre szabását azáltal, hogy kielégíted ügyfeleid igényeit.

Különböző adatok felhasználásával tudsz létrehozni ügyfél perszónákat. Csoportosíthatod az ügyfeleidet különböző attribútumok mentén, illetve viselkedésük alapján is. A perszónák által könnyebben megérted a vásárlóid szokásait, hiszen meg lesznek személyesítve. Például Gábornak – akit felruházol különböző tulajdonságokkal – könnyebben fogalmazod meg a mondandódat (=üzenetedet), mintha egy 40-45 év körüli AB társadalmi státuszú  férfinak kellene. Sokkal személyesebb, ha tudod, hogy olyan típusú embereknek kommunikálsz, mint Gábor. A HubSpot oldalán könnyen létre tudsz hozni ilyen buyer persona-kat:

Mivel ez a bejegyzés nem kifejezetten a buyer persona-k meghatározásáról szól, így neten is utána tudsz nézni, hogy mi is ez pontosan. Rengeteg lépésről lépésre útmutató található a személyiségek felépítéséhez, amelyek segítenek a bevált gyakorlatok szerint kialakítani őket. Amiket megtehetsz a perszónák kialakítása során:

  • a célközönség azonosítása
  • hogy ügyfeleid szemével lásd a világot
  • kutatást is csinálhatsz, hogy megértsd ügyfeleid igényeit és frusztrációit
  • utánanézhetsz a célközönséged online viselkedési szokásainak,  hogy mit szeretnek / nem szeretnek stb.
  • ügyfeleid szükségleteinek és igényeinek megfelelően személyre szabhatod hírleveleidet

10. Személyesítsd meg vállalkozásodat is

Az e-mailek személyre szabását ne korlátozd csak a feliratkozóidra. Saját márkádat is személyesítsd meg! A testreszabás jelentősen befolyásolhatja céged sikerét, ráadásul nem is nehéz megvalósítani. Csak néhány változtatást kell végrehajtanod, és javarésze automatizálható is.

Ha ötleteket keresel, akkor nézd meg például a Nike-ot. A márka üdvözlő üzeneteket és e-maileket küld:

  • születésnapja alkalmából
  • szezonális kampányoknál
  • promóciók során
  • rendelés visszaigazolásoknál
  • heti ajánlatok során

Tesztelhetsz olyan szempontok szerint, mint például a leveled hangneme, vagy használhatsz olyan szavakat, mint a „mi” és az „én”, és általában azt, hogy az e-mailjeid úgy tűnjenek, mintha valódi embertől származnának. 

11. Használj mérföldköveket

Az olvasóid, ügyfeleid életében a mérföldkövek megjelölése egy másik hatékony e-mail személyre szabási eszköz. Megmutatja feliratkozóidnak, hogy észrevetted őket, és hogy értékeled őket. Ez pedig fokozza az ügyfelek elkötelezettségét, akik ezáltal úgy érzik, hogy értékeled őket.

A megjelölésre érdemes mérföldkövek a következők:

  • feliratkozód, vásárlód első évfordulója
  • a születésnapja
  • ha használsz pontgyűjtést, akkor meghatározott számú pont összegyűjtése
  • tanfolyam vagy képzés elvégzése

Magyarországon még a keresztneve alapján névnapján is köszöntheted. Számos módja van annak, hogy néhanapján meglepd feliratkozóidat.

12. Használj képeket

Azt mondják, egy kép többet mond ezer szónál. Más szóval: egyetlen kép sokkal jobban kifejez egy gondolatot, mint egy halom szöveg. Az levelek rövidsége nagyon fontos, mivel az emberek hajlamosak átfutni az e-maileket útközben, de ez nem csak erről szól. A képek más módon is hatással lehetnek az olvasóidra.

Az e-mailek képekkel történő személyre szabása lehetővé teszi , hogy érzelmi kapcsolatot építs ki ügyfeleiddel, cselekvésre késztetve őket, és potenciálisan befolyásolva vásárlási döntéseiket.

A képeket sokféleképpen használhatod, kezdve a termékeid bemutatásától az adott termék előnyeinek szemléltetéséig, vagy éppen a vásárlód napjának bearanyozására. Csak néhány dolgot kell figyelembe venned. A képeknek a következőknek kell lenniük:

  • tetszetős
  • megnyerő
  • a témához illő

14. Figyelj a legapróbb részletre is

A már tárgyalt területeken kívül az e-mailek személyre szabását a következőképpen használhatod:

  • A/B tesztet futtahtsz különböző verziókra
  • az esetleges korábbi interakciók kezelése
  • beleértve a cselekvésre való felhívást is
  • szegmentáld közönségedet olyan csoportok szerint, amelyek hasonló érdeklődési körrel rendelkeznek, vagy vannak közös tulajdonságaik

>> Összefoglalva

Az e-mailek személyre szabása egy olyan stratégia, amely jobb ROI-t generálhat a vállalkozásod számára. Ez az egyik leghatékonyabb marketingcsatorna, nem hiába használja sok kis- és középvállalkozás is.

Ezenkívül ez a technika növelheti az ügyfelek lojalitását és a konverziós arányt. Ha azonban nem a megfelelő megközelítést választod, akkor nem fogsz eredményt elérni.

Ha konverziókat szeretnél, az e-mailek személyre szabását mélyebben kell kezelned, mint a feliratkozód keresztnevének használata. A fentebbi trükköket alkalmazd és figyeld leveleid statisztikáit, hogy megtudd, esetedben mi az, ami működik.

Röviden, az e-mailek személyre szabásával az ügyfeleid úgy érezhetik, hogy megbecsülöd őket – ezáltal nagyobb valószínűséggel vásárolnak majd tőled.

Forrás: neilpatel.com

Olvass többet:

Mi az újdonság most a TikTokon?

Mi az újdonság most a TikTokon?

Röviden: A legdinamikusabban fejlődő social média felületen októberben ismét sok újdonsággal találkozhattatok! Változások a leírásokban, a fotókat is felhasználóbarátabb üzemmódben kezeli a felület – ÉS itt a TikTok Now. Miért fontos számukra a fejlődés? A ti...

bővebben

Nézd meg videótanfolyamainkat:

  • E-BOOK: Facebook és Insta posztok – gyorsan, egyszerűen, tervezetten

    2.990 Ft
    Kosárba teszem
  • E-mail marketing

    14.990 Ft
    Kosárba teszem
  • Akció!

    Hírlevél – elmélet és gyakorlat

    22.390 Ft
    Kosárba teszem
  • MailChimp kurzus

    16.990 Ft
    Kosárba teszem